Sunday, November 1, 2009

Fish and Chips

Setelah dari pagi hingga tengahhari menghabiskan masa di Pasar Karat (Bazarena) di Stadium Shah alam tak larat rasanya nak nak memasak utk luch. sampai umah jer dah pukul 12.30 tgh, tapi aku dah tapau siap2 utk org2 kat umah sbb aku gia pasar tu berdua dgn jiran jer. Anak2 dan suami kena tinggal umah. So aku beli nasi ayam, jaket potato (cheesy cheese), somtam dan char kuey teow utk santapan tgh. Ptg pulak menghabiskan masa diKolam ikan Nek Ngah, tapi tak sempat nak amik gambar hujan lebat giler berserta petir berdentum. Banyak sungguh dapat ikan, agaknya ikan-ikan tu lapar time hujan2, cam org gak, tak sampai seminit dapat sekor. Hasil tangkapan terus masak kat situ gak, separuh digoreng dan separuh lagi masak gulai tempoyak. Balik umah hubby bising lapar, tulah sapa soh takmau ikut gie umah nek ngah, kitaorg dah kekenyangan dah. Namun sebagai isteri mithali (perasan jap) aku masakkan fish n chip utk hubby. Ikan dory fillet aku salut dgn telur dan bread crumb, ada juga yg aku salut dgn batter, tp rasenya salut dgn bread crumb lagi sedap.. kan hubby kan..Pastu lawan dgn fries dan salad with pop corn chicken...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails