Sunday, November 15, 2009

Choc Sponge Cake

Sponge cake nie saje aku buat utk mengasah bakat mendeco kek yang tak berapa nak ada kat aku. Tapi bila sponge kek pun tak berapa nak jadi, niat utk mendeco pun automatik jatuh merundum. Sponge kek tu aku beli yg pre-mix jer, tinggal tambah telur, ovalet, susu dan minyak. Memula masa bakar naik dengan tinggi nya penuh kegebuan lah, Tapi bila dah masak nak sejukkan kek jatuh merundum. Tengoklah pada teksturnya tuh, padat semacam jer, nak buang sayang pulak, aku deco lebih kurang jer untuk menarik minat anak-anak makan dan hasilnya memang berjaya. Sepotong habis dimakan 2 beradik tapi masuk potongan ke-2 kakak dah takmau dah tinggal adik jer yg ngap sorang tu pun sbb nak makan krimnya. Tapi takpe aku tau kat mana nak bawa supaya abih dimakan tak terbuang gitu jer... agak-agak mana yea tempat tu..takkan nak hantar africa kot jauh sangat mau basi dulu. Jawapannya bawa gie opis ler, sorang sikit rasa gerenti abih yea tak..hehehehe.. sorry ler kengkawan yea.. bukan nak naya korang cuma nak bagi korang rase hasil kerja tanganku yg tak berapa nak jadi nie...Gini ler rupa sebelum dipotong. Nak mudah aku guna jer non-dairy whipping cream, putar2 pastu tepek jer, nak meratakan betul2 pun takde mood. Pastu letak blueberry skit kat atas nak bagi tak jemu makan. Bahagian dalam aku kerat dua, sapu krim pastu layer ngan blueberry. Rase not bad cuma kek tak berapa nak naik jer...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails