Wednesday, October 28, 2009

Investment di Melaka

Lum habis lagi cite pasal cuti-cuti ke Melaka, selain cuci mata aku pun cuci poket kat sana. Sempat lagi singgah kedai yg menjual pelbagai brg kegunaan rumah. Tujuan asal gi kedai tu nak cari kukus sebab silap budget masa buat nasi lemak pg tu. Tunggu punye tunggu punye tunggu takmau juga masak nasi lemak tu, jelatah jer. Sebenarnya aku tak biasa pakai beras tuh, mana nak tau beras tu kuat air, aku sukat cam biasa jer, last2 kena pegi kedai cari kukus utk menyelamatkan keadaan. Tapi selain kukus dpt gak barang lain, yelah sambil nyelam minum air. Jumpa ler teko lama gambar bunga sakura nie, reganya baru RM 9.90. cuma tinggal satu nie ajer. Kalau teko bunga kangkung banyak ler, aku takmo cam koman sgt... cwn bunga kangkung tu jenis manggkuk ala-ala utk minum teh cina, aku tak beli ler, cam tak sesuai.Cawan kopitiam ni pun beli kat situ rega baru RM 3.90, tapi cuma ada 4 pasang jer dan 2 piring yg tak berteman. Kami borong semua, 2 aku 2 kak Nisa dan sebagai hadiah tokei kedai bagi 2 piring yg single tu. Ada juga cawan yg lebih kurang sama camnie cuma warna lain sikit tapi aku tak kenan sangat. Dolu penah tanya kata Bazarena Shah Alam ada org nak jual set cwn nie 6 biji 30-40 hengget.Cukup ler sepasang, aku satu cik abe satu, org lain tgk jer. hehehehhe kalau org dtg umah reramai takdelah aku kuarkan cawan nie..saje2 utk aku minum berdua dgn en hubby jer.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails