Saturday, September 5, 2009

Berbuka di Pullman Hotel & Resort Putrajaya

Alhamdulillah tahun nie berkesempatan berbuka puasa di Hotel Pullman Putrajaya sebab ada kursus selama dua hari di situ so pihak penganjur berbesar hati memberikan 2 kupon untuk berbuka puasa. Kupon ni valid utk seminggu tapi memandangkan lokasinya yg agak jauh dari rumah tak berbaloi rasanya kalau dtg semata-mata nak makan kat situ, buat rugi duit minyak jer, so aku n hubby decide nak pegi on the 2nd day of kursus (1st day nyer kupon tak guna so aku bg kat hubby so leh gie together2). Hotel nie baru jer dibuka di Putrajaya, masih ada area yg tak berapa siap lagi, tapi memang kelas ler hotel nie... cantik dan unik taktau ler satu mlm berapa RM?? So sementara menunggu waktu berbuka puasa sempat ler aku rakam view menarik disekeliling hotel tersebut. Tapi gambar makanan masa buka pose tak pulak aku amik sebab malu pulak rasanya, nanti org kata aku nie ngalahkan wartawan pulak. Menu utk berbuka puasa banyak kepada middle east punye sbb diaorg saja jemput chef dari sana, namun byk yg aku takleh nak telan sbb rasa cam makan minyak zaitun jer, yg menarik adalah satu makanan dimana nasi berempah yg digulung dlm daun anggur. Penceramah Mat Salleh gitu, dari US... biru mata hitamku. Dia nie memang expert dlm bidang dialah dan byk ilmu pengetahuan yg bleh dikongsi sampai takleh nak tangkap dia nie kerja apa sebenarnya.
Pantai buatan yg agak menarik siap ada pasir n pokok kelapa lagi dan hotel nie memang tepi tasik betul2.
Dua model tak berbayar sedang posing di salah satu taman ala-ala jepun, byk sungguh ikan koi ker karp ntah dlm kolamnya.
Ada tempat makan terapung yg didirikan di atas air, yg aku perati hotel ni memang byk guna kayu kayan utk binaan bangunannya yg mana ada yg dah kena mkn anai2. Memang cntik tapi susah nak maintain wooo..
Salah satu pemandangan bilik hotel daripada luar, byk design ler bilik dia, ikut rate kot, cuma aku tak berkesempatan nak masuk lam bilik jer.
Nie lagi design bilik hotel dari luar, setiap kawasan hotel ada tempat santai sendiri2 dan kerusi meja byk dari kayu pelbagai design.
Tangga kayu utk naik ke bilik hotel, memang kayu raw gitu, ikat ngan rotan. Cuma yg rasa pelik apsal nama hotel nie Pullman takde nama lain ker yg lagi best??

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails