Thursday, December 3, 2009

Cheezy & Creamy Spagetti

Since kat rumah tinggal aku, hubby n Nina jer, so dinner mlm nie cuma masak n makan Spagetti. Walau spagetti jer tapi aku rasa kolesterol agak tinggi juga memandangkan ia begitu lemak berkrim, cheezy dan ditambah udang yg banyak. Takpe lah kan bukan selalu pun, tapi aku lebih suke jenis bolognies takde lah rasa muak sangat.

Memula memang plan nak masak bolognies, dah siap kuarkan mince meat lagi, tp bila check stok paste baru perasan takde bolognies yang ada cuma carbonara jer. Oklah belasah jer sebab spagetti nya udah direbus. Ku teruskan juga padahal kalau pakai pasta jenis lain lagi best kan tp dah terebus spageti nak buat camner. Utk yang nie aku guna Brand Alfredo tp utk bolognies biasa aku guna brand Prego or Brand Tesco jer. Yang Tesco punye pun not bad apa, murah and sedap. Malas nak buat kuah sendiri.hehehehhe... mende2 macam nie memang stok wajib, kalau dah takde idea nak masak apa ataupun angin malas dtg melanda nak masak banyak2 lauk sudah pasti pasta lah jadi pilihan. Tambahan pulak en hubby memang suka makan yg mcm2 nie... Nasib baiik..

1 comment:

Fiza Nordin said...

untunglah cik abang dia suka makan makanan yg camni...hb kite,jgnkan makan, pandangpun takmo...adeh!!!

seleranye tgk...nyump!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails