Sunday, March 7, 2010

Rendang Ayam Pencen

Minggu lepas Syahmi demam panas yg agak membimbangkan, tak boleh tido malam dibuatnya aku takut peristiwa lama berulang lagi dimana syahmi kena sawan tarik sebab panas badan yg melampau, duk diwad 3 hari 3 malam. Sekarang kan musim panas yang lain macam, tido mlm pun bahang semacam, tapi la nie syahmi dah sihat walafiat dan cuaca pun dah sejuk sikit. Masa sibuk jaga syahmi aku ada nazar kalau dia baik demam aku nak buat pulut kuning dan rendang ayam, so sbg menunaikan janjiku hari ni buat ler pulut kuning dan rendang.

Mak request suruh buat rendang guna ayam pencen or ayam tua, dan sbg anak mithali aku pun menurut perintah tapi seksanya lepas 3 jam masak rendang ayam tetap maintain keras kejung takde tanda2 nak empuk, hisshh geram betui aku ada yg nak kena hempuk dgn lesung batu nie, lain kali cam taubat nak buat guna ayam nie, kira 1st and last ler nie.Gandingan untuk rendang aku buat pulut kuning( tak amik gambar sbb kurang kuning) dan juga aku beli nasi impit yg bungkus dlm daun pisang. Sedap ler nasi impit nie, halus mulus jer rasanya ditambah dgn aroma daun pisang perhh.. memang sedap ler. Rendang ayam keras kebatun dan nasi impit yg sedap, sapa ler nak tulung abiskan rendang nie, nak bagi kat org pun agak segan sebab liat bebenor, nanti ada yg gigi palsu tercabut keluar tak pasal2 lak kan...

2 comments:

mommysarah said...

huhuhuhu....siannya anak kau jamie.nasib baik dia dah ok. Heheheheh...mesti pressure giler masak beria, tiba2 kantoi sebab liat..sabar yek.... :)

Jamie said...

hahaha...memang sabor jelah, nak tgk Tv hari minggu pun takleh. Alhamdulillah syahmi dah sihat. Org dlm pantang camner? dah gi kelas yea...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails